November Seward Specialist News / Noticias de Especialistas en Seward - Noviembre

From Karin Bernal, Media Specialist


Volunteers are needed to help make books available to students to check out weekly. Please sign up for a shift here.

 

From Jody Volk, Health Specialist

High5 & Kindergarten are continuing our social emotional unit. We are reading a lot of Diane Alber spot books! Our class time is spent:

  1. Movement

  2. Story/lesson

  3. Movement

  4. Work time

  5. Breathing

E1 just played Health Safety Jeopardy, ask them about it! Now they will be learning about the brain, germs and diseases. 


E2 is starting communicable disease research projects. They will get to choose from a list of diseases to research and using set valid and reliable websites and books will answer the questions provided for them. They will create a group google slide show and present it to the class. This project is 4 weeks long.

*THANK YOU to all who helped us with our biking unit- we couldn’t do it without you!



From Donna Schloer, Prek-5th Visual Arts Specialist


Hi-5 artists are working on writing their names and having fun with stamps and stickers in the art room. 


Children’s house artists are learning about making patterns.


E1 artists and E2 artists are drawing mandalas and learning how to create radial balance in their art.



From Karen Utter, Science Specialist


E1 is just finishing their work with Air and Weather. They created paper thermometers and were introduced to reading the temperature in Fahrenheit and Celsius. They then tested their thermometers in warm tap water and ice water. Some read and recorded the temperature on the thermometer and others simply observed it move up and down. 

 

E2 continue to investigate Motion and Force. We discovered that the variable that the length of the string was the variable that affected the number of swings a pendulum had in 15 seconds (not the release position or weight of the bob). We are presently experimenting with motion and different sized steel balls and different release positions. 

 

Spanish

 

De Karin Bernal, especialista en multimedia

Se necesitan voluntarios para ayudar a que los libros estén disponibles para que los estudiantes los pidan prestados semanalmente. Regístrese aquí para un turno.
 
De Jody Volk, especialista en salud
High5 y Kindergarten continúan con nuestra unidad socioemocional. ¡Estamos leyendo muchos libros de Diane Alber! Usamos nuestro tiempo de clase en:
  1. Movimiento
  2. Cuento / lección
  3. Movimiento
  4. Tiempo de trabajo
  5. Respiración
E1 acaba de jugar Jeopardy de Salud y Seguridad, ¡pregúntales al respecto! Ahora aprenderán sobre el cerebro, los gérmenes y las enfermedades.

E2 está iniciando proyectos de investigación sobre enfermedades transmisibles. Podrán elegir de una lista de enfermedades para investigar y usando un conjunto de sitios web y libros válidos y confiables responderán a las preguntas que se les proporcionen. Crearán una presentación de diapositivas de Google grupal y la presentarán a la clase. Este proyecto tiene una duración de 4 semanas.
* GRACIAS a todos los que nos ayudaron con nuestra unidad de ciclismo. ¡No podríamos haberlo hecho sin ustedes!

De Donna Schloer, especialista en artes visuales de Prek-5th

Los artistas de Hi-5 están trabajando en escribir sus nombres y divertirse con sellos y estampas en la salón de arte.

Los artistas de Children’s House están aprendiendo a hacer patrones.

Los artistas de E1 y E2 están dibujando mandalas y aprendiendo a crear un equilibrio radial en su arte.

De Karen Utter, especialista en ciencias
E1 esta terminando su trabajo con Aire y Clima. Crearon termómetros de papel y aprendieron a leer la temperatura en grados Fahrenheit y Celsius. Luego probaron sus termómetros en agua tibia del grifo y agua helada. Algunos leyeron y registraron la temperatura en el termómetro y otros simplemente observaron que se movía hacia arriba y hacia abajo.

E2 continua investigando Movimiento y Fuerza. Descubrimos que la variable de la longitud de la cuerda era la variable que afectaba el número de oscilaciones que hacía el péndulo en 15 segundos (no la posición de liberación o el peso del péndulo). Actualmente estamos experimentando con movimiento y bolas de acero de diferentes tamaños y diferentes posiciones de liberación.
 

 



Comments

Popular posts from this blog

News from Seward's Specialists

Congratulations Mary Delander - we will miss you!

Seward Parent Mtg this Thurs., March 10th at 6:30 PM